Ulotki, plakaty, ogłoszenia – tani sposób budowania marki

Ulotki, plakaty, ogłoszenia – tani sposób budowania mark

Aby biznes mógł się rozwijać i dobrze prosperować na przyszłość, niezbędna jest pomoc odpowiedniej reklamy, dzięki której informacja dotrze do jak największego kręgu zainteresowanych osób. Skuteczna reklama, to taka, która przyciągnie jak najwięcej osób, podkreślając zalety i jakość oferowanych usług. A jeszcze lepsza reklama to taka, która jest zarówno skuteczna, jak i tania.

Od czego zacząć?

Jedną z najprostszych metod rozreklamowania własnego biznesu jest wyprodukowanie, lub, jeśli nie ma takiej możliwości, zamówienie odpowiednich. Dobra reklama powinna spełniać parę podstawowych rzeczy, aby mogła odpowiednio promować markę.

Ulotki, plakaty, ogłoszenia - tani sposób budowania marki

  • Pictoral analogy – czyli wykorzystanie wizualnej metafory, która sprawi, że promowany przez nas produkt zostanie na dłużej i łatwiej zapamiętany przez odbiorców;
  • Extreme situation – czyli pomysł na przedstawienie produktu w sytuacji ekstremalnej, która uwydatni jego zalety, wytrzymałość oraz najlepsze surowce wykorzystane w jego produkcji;
  • Extreme consequences – czyli hiperbolizacja efektów, jakie można uzyskać, stosując dany produkt;
  • Competition – dobrym pomysłem jest zestawienie obok siebie dwóch konkurencyjnych produktów i wskazanie, dlaczego warto wybrać właśnie ten promowanej marki;
  • Interactive experiment – chyba najtrudniejsza do wdrożenia z opcji, ale nie niemożliwa. Polega na wykorzystaniu techniki w taki sposób, aby potencjalny odbiorca mógł sam poczuć ich zalety;
  • Dimensionaly alteration – czyli pokazanie efektu, kiedy dany produkt nie będzie wykorzystywany.

Co będzie dla mnie lepsze?

W wyborze pomiędzy ulotkami, plakatami a ogłoszeniem warto na samym wstępie oszacować budżet, jaki możemy przeznaczyć na skuteczną reklamę, a dopiero potem zastanowić się, co w tym zestawieniu wypadnie dla nas najkorzystniej. Zaletą ulotek jest ich ogromny nakład w stosunkowo niskim koszcie i niemal nieograniczona możliwość rozdawania im potencjalnym klientom. W przypadku plakatu czy ogłoszeń należy uprzednio dowiedzieć się, w jakich miejscach może on zostać powieszony, a jeśli myślimy na poważnie o reklamie, to wykupić nawet na jakiś czas baner, na którym będzie widnieć ogłoszenie promowanej przez nas marki. Warto też łączyć rozwiązania: często pojedyncza reklama może nie odnieść spektakularnych efektów.

Related Post

Banery i billboardy reklamowe – skuteczna fo... Reklama outdoor w formie banerów i billboardów to wciąż jedna z najbardziej skutecznych i popularnych metod. O ile nie zmienia się sposób ekspozycji przekazu, o tyle na przestrzeni ostatnich lat modyfikuje się ich treść, sposób projektowania i kreacj...
Oklejanie samochodów, skuteczne i tanie Samochód jest bardzo dobrym nośnikiem reklamy. Warto to wziąć pod uwagę, bo to, jak firma radzi sobie w kwestiach marketingowych, przesądza o jej sukcesie. Każda poszukuje różnych pomysłów na dotarcie ze swoją ofertą do klientów. Oklejenie samochodu ...

Dodaj komentarz