Reklama lokalna jako najszybszy sposób na pozyskanie klienta

„Aby torować drogę dla sprzedaży produktu, należy przebyć dwie przeszkody: ludzką obojętność i konkurencję.”

To cytat z jednego z artykułów, w którym można znaleźć ten fragment pochodzący z początków XX wieku. Jakże cały czas aktualny. W jednym zdaniu odpowiadający na pytanie o zasadność reklamowania firmy i jej produktów.

Reklama lokalna jako najszybszy sposób na pozyskanie klienta

To trochę banalne stwierdzenie niewątpliwie jest prawdziwe. Obecność w tym samych środowisku producenta, sprzedawcy czy pośrednika i odbiorców produktów stwarza możliwości lepszej komunikacji pomiędzy dwiema stronami transakcji. Najlepszym pośrednikiem w procesie komunikacji są lokalne media doskonale znające cechy obu stron.

Nowo powstałe firmy, szczególnie gdy dysponują początkowym obfitym budżetem podejmują działania reklamowe zbyt szeroko, przekonane , że im więcej ludzi dowie się o ich istnieniu, tym lepiej. Tymczasem, jeżeli zasięg działalności przedsiębiorcy jest lokalny zaleca się skoncentrowanie całej reklamy swojej firmy na rynku lokalnych mediów. Z wielu powodów;

Reklama lokalna jako najszybszy sposób na pozyskanie klienta

1. Na lokalnym rynku mediów łatwiej jest zdefiniować określone medium, które powinno zostać wykorzystane do promocji. Pomagają w tym nie tylko statystyki i informacje zamieszczone na stronie periodyka czy stacji, ale znajomość przyzwyczajeń mieszkańców danego regionu. Wybór odpowiedniego pośrednika promocji swojego przedsiębiorstwa to często klucz do sukcesu i to działający w obie strony. Dobrze zdefiniowany pośrednik daje pewność, że komunikat trafi do właściwego klienta poszukującego takich informacji.

2. Lokalne media znające doskonale swój region potrafią doradzić przedsiębiorcy określone warunki promocji z punktu widzenia rezultatu. Siłą rzeczy trzeba tylko umiejętnie wykorzystać ich elastyczność po względem nakładu, systematyczności emisji swojego komunikatu, różnego rodzaju mutacji i oczywiście kosztów.

3. Dzięki dokładnemu zdefiniowaniu odbiorcy oraz zasięgu promocji panujemy nad danym obszarem i w razie czego łatwo możemy każdorazowo go rozszerzać o kolejny fragment rynku.

Related Post

Fundusze na reklamę pierwszej firmy Własna działalność gospodarcza. Wydawałoby się, raj, rarytas i wszystko co najlepsze. Niestety, wielu młodych przedsiębiorców, już w pierwszych miesiącach działalności zdaje sobie sprawę z tego, że firmę otworzyć jest łatwo, trudniej ją utrzymać, a j...
Wizerunek firmy, czyli jak ważny jest PR PR w dzisiejszych czasach jest nieodłącznym elementem każdej dobrze prosperującej firmy. Bowiem właśnie przez to działanie nabywany informację o firmie oraz nasza podświadomość darzy ją zaufaniem. Wszystko zależy od odpowied...

Dodaj komentarz