Banery i billboardy reklamowe – skuteczna forma reklamy

Reklama outdoor w formie banerów i billboardów to wciąż jedna z najbardziej skutecznych i popularnych metod. O ile nie zmienia się sposób ekspozycji przekazu, o tyle na przestrzeni ostatnich lat modyfikuje się ich treść, sposób projektowania i kreacji przekazu. Poniżej kilka podstawowych zasad, które warto spełnić przy realizacji projektu outdoor, aby był on skuteczny i trafił do określonej grupy docelowej.

Banery i billboardy reklamowe - skuteczna forma reklamy

Podstawowe zasady graficzne

Człowiek jest wzrokowcem i zapamiętuje dziennie ogromne ilości obrazów, o ile są one odpowiednio przystosowane do jego percepcji. Wiele badań psychologicznych potwierdza, że ludzkie oko najlepiej przyswaja obraz i treść znajdującą się po środku nośnika oraz po lewej stronie na górze. Prawy dolny róg jest ostatnio w kolejce, dlatego warto umieszczać tam jedynie dodatkowe, mniej ważne informacje. Ponadto, projekt graficzny powinien zawierać wyraźne elementy, nie nachodzące na siebie i łatwe do odczytania. Hasło powinno być wyraźne, w kolorze kontrastującym do reszty elementów. Pamiętajmy też, że billboard nie jest plakatem, a więc nie ma sensu umieszczać na nim dłuższych tekstów – mija się to z celem, a niepotrzebnie zajmuje powierzchnię reklamową i zmniejsza jej czytelność.

Konstrukcja treści

Zaczynając od hasła reklamowego, będącego głównym elementem billboardu czy baneru, należy zastanowić się nad jego konstrukcją. Powinno składać się tylko z kilku słów, zapadać w pamięć, a także odnosić się do odpowiednich, dopasowanych do grupy docelowej, instynktów. Hasło musi być też proste i jasne, jeśli zawiera jakąś „zagadkę językową” – powinna ona być do odgadnięcia, bez zbędnych zawiłości. Nawet jeśli stawiamy na tajemniczość i stosujemy reklamę wprowadzającą produkt na rynek – warto posługiwać się jasnymi komunikatami, a zagrać stroną graficzną.

Banery i billboardy, pomimo znaczącego rozwoju nowoczesnych kanałów komunikacji, jest wciąż skutecznym źródłem informacji ze względu na ogromny zasięg, szeroką dostępność i stosunkowo niedrogie koszty ekspozycji.

Related Post

Ulotki, plakaty, ogłoszenia – tani sposób bu... Ulotki, plakaty, ogłoszenia - tani sposób budowania mark Aby biznes mógł się rozwijać i dobrze prosperować na przyszłość, niezbędna jest pomoc odpowiedniej reklamy, dzięki której informacja dotrze do jak największego kręgu zaintereso...

Dodaj komentarz